פברואר 2016 – דבר העורכת

היי חברים, מה שלומכם?

חודש שלם עבר בתוך השנה החדשה! אתם מאמינים??? חודש!!! וכמה דברים כבר הספקתי לעשות בזמן הזה 🙂
אני לא אתחיל לשתף כאן בהכל רק אספר לכם שאיפשהו באמצע החודש הבנתי פתאום שאני לא רוצה רק לתעד בכתב הצלחות שלי אלא ממש רוצה ליצור וידאו השראה עבורי בסוף כל חודש. מה זה אומר? שאני מצלמת ואוספת תמונות במהלך 30 או 31 ימים ואז ב-1 לחודש הבא אני יוצרת וידאו באמצעות Magisto (אפליקציית עריכה פשוטה) שמראה לי ומזכיר לי רגעים נפלאים ממה שעשיתי ועברתי במהלך כל החודש הקודם. כך שבסוף השנה יהיו לי 12 סרטונים של רגעי אושר והצלחה 🙂

הנה הראשון:

מוזמנים לעקוב בלחיצה כאן (ואם יש לכם שאלות לגבי האפליקציה, אתם מוזמנים לכתוב לי)

ואחרי הפתיחה הזו, הנושא שאני רוצה לדבר איתכם עליו החודש הוא כסף (את האמת, מי הצטמרר עכשיו ושאל את עצמו "למה צריך לדבר על כסף?"). תנו לי להרגיע אתכם, אני לא הולכת להיכנס לניתוחים כלכליים או המלצות פיננסיות, ממש לא!

אני רוצה לדבר איתכם על כסף והערכה עצמית. וליתר דיוק אני רוצה לשאול אתכם: האם אתם מעריכים את עצמכם רק בהתאם לכסף שאתם מקבלים, בין אם אתם שכירים ובין אם עצמאיים?

אני אתחיל מזה שאני יודעת שאנחנו חיים בעולם דואלי של יש או אין, של יותר או פחות וגם בעולם שבו אנשים נמדדים לפי ההישגים שלהם וכמה הם מרוויחים. הדבר הזה באופן אוטומטי ממקם אותנו על סקאלה שקובעת את מעמדנו בעיניי אחרים. אני אדגיש בעיני אחרים!

בעולם אידאלי, בו אנחנו לא צריכים להשוות את עצמנו לאחרים, אני מאמינה שאין שום סקאלה. אנחנו יודעים שקיים שפע עבורנו ועבור אחרים. ואני גם חושבת שכל אדם רשאי לגבות כראות עיניו. מה זה אומר? אם על הכל יש לנו ראייה סובייקטיבית, אז למה לא על כסף? בכל תחום בחיים אנחנו נוטים לומר "מנקודת המבט שלי" או "מהאופן בו אני רואה את הדברים". בניהול קארמי מדייקים את הראייה הסובייקטיבית בצורה נפלאה. אנחנו מתבוננים במסך לבן בסיטואציות של חיינו וכל אחד מקרין על המסך הזה את מה שהוא רואה מתוך המציאות בה הוא חי.

איפה זה פוגש אותנו בחיים? כשאני רואה מישהו שמנסה למכור משהו ברשת חברתית כזו או אחרת ובין התגובות תמיד תהיינה תגובות של "אתה לא חושב שהגזמת?" אז כנראה שהוא לא חושב שהוא הגזים (או היא). יכול להיות שהמחיר המבוקש אינו תואם את מה שאנחנו חושבים ויחד עם זאת אם הם כתבו מחיר מסויים זה בגלל שזה מה שהם חושבים שהוא שווה עבורם.

זה גם פוגש אותנו לא מעט אצל עצמאים שלא יודעים כמה הם צריכים לבקש עבור השירות שלהם. נתקלתי בזה המון פעמים אצל מטפלים, צלמים, מורים פרטיים… זה נכון שיש תמיד מעיין מחירון שוק לכל תחום ואנשים נמצאים בעיקר באזור שלו, אבל לא פעם פגשתי אנשים שמרגישים ממורמרים שהם צריכים להתפשר על המחיר או כועסים על אנשים שלוקחים פחות מדי כי זה "מוזיל" אותם ומקשה על הפרנסה שלהם.

זם גם נוגע לשכירים ששומעים על עמיתים לעבודה באותו מעמד שהם מקבלים יותר מהם בשכר או כשבאים לבקש העלאה בחשש של איך יגיב הבוס.

בכל המקרים, אנחנו תמיד שמים את עצמנו מול אחרים ובהתאם לאמונות שקיימות אצלנו, כשרוב הזמן אלו אמונות מעכבות. כי בסופו של יום אנחנו כל הזמן מנסים לקבוע מי שווה יותר.

אז מה אני רוצה להגיד בשורה התחתונה?

אנחנו אכן חיים בעולם הישגי וכנראה שזה לא ישתנה בשנים הקרובות. וכן, צריך ללמוד ולקבל כלים פיננסים להתנהלות כלכלית נכונה. יחד עם זאת, אני רוצה להציע לכם להישאר נאמנים לתחושות הבטן שלכם, שהיא מצפן עבורכם. תישארו בגבול ההגיון שלכם ויחד עם זאת תמתחו את הגבולות של עצמכם בנוגע לכסף. אם בא לכם להתנדב או לתת במתנה את השירות שלכם מדי פעם, גם זה בסדר. כל זמן שהעסק שלכם נשאר ריווחי. לא באנו לעולם הזה כדי להיות עניים מרודים ולא באנו לכאן לסבול.

היום אני יודעת שכסף זו פיקציה והאופן בו אנו נשתמש בו, האנרגיה שנכניס בתוכו, זה מה שייגדל בחיים שלנו.
אני גם יודעת שלא הכל נמדד בכסף: קשרים, חברים, מוניטין, אמינות… אלו דברים שנמדדים ביכולת שלכם להיות יציבים באישיותכם, מאוחדים בלבכם ובפיכם ובכוונות האמיתיות שלכם.

ועוד משהו לפני סיום. יש חוק בסיסי שצריך לקיים כדי ששפע יחזור ויהיה נוכח בחיינו: נתינה-קבלה-נתינה. כשאתם נותנים אתם מקבלים (כמובן אם אתם לא חוסמים את הקבלה) ומתוך מה שאתם מקבלים אתם צריכים שוב לתת.
לדוגמה: עזרתם למישהו להשיג משהו שהוא רוצה או תרמתם את השירות שלכם למישהו, בתמורה נכנס שפע לחייכם בצורת מתנה או פרגון שהביאו לחייכם מתנות אחרות. חלק מהמתנות שקיבלת (אתם תבחרו את האחוז), שחררו בחזרה לעולם כמעגל אינסופי של שפע.

אתם תקבלו הרבה יותר בחזרה כל פעם!

שיהיה חודש נפלא 🙂
נועה
12644814_10207746172866016_6849676296569332700_n

נועה ענתבי-פינטו, מנהלת רוברט שמין בישראל.
יועצת להתפתחות אישית, יצירת מציאות רצויה ובעלת "הקסם – לחיות בתדר חיובי".
עוסקת בליווי אינטואיטיבי וסדנאות חשיבה חיובית כדי ״להעביר את זה הלאה״. אשת נדל״ן ויזמית.
עוסקת בתחום השיווק ומדיה חברתית, כותבת, מראיינת וצלמת.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה