סוף מעשה במחשבה תחילה

כשאנחנו בני 20-30-40 ראייה טובה היא דבר מובן מאליו בעינינו. קטרקט והחלשות הראייה הם מסוג הדברים שקורים אצל אנשים אחרים, לא אצלנו… התרגלנו לעובדה שאנשים בני 65 ומעלה צריכים לעשות ניתוח קטרקט ושאנשים זקנים סובלים מהחלשות הראיה. למה? כי "ככה זה". האומנם?

מה זה קטרקט ומה זה ניוון מקולרי ?
קטרקט היא מחלה של העין שמתבטאת בעכירות של עדשת העין והיא אחת הסיבות העיקריות לירידה בתפקודי ראיה בעולם מערבי.
עדשת העין קולטת את קרני האור וממקדת אותם על הרשתית. כדי שהתהליך הזה יתבצע כהלכה, העדשה חייבת להיות צלולה.

ניוון מקולרי הוא תהליך של ניוון באזור ה"מקולה לוטאה" ברשתית העין. באזור המקולה נמצא ריכוז גבוה של קולטני אור והם אלה שאחראים על ראייה ממוקדת. כאשר האזור הזה נפגע, הראיה הממוקדת נפגעת והאדם רואה תמונה מטושטשת. ניוון מקולרי הוא הגורם העיקרי להחלשות הראיה ולעיוורון אצל אנשים בגיל השלישי.

talya

מה המשותף לקטרקט ולניוון מקולרי יבש?

שתי המחלות האלה הן מחלות ניווניות, כלומר מחלות שמתפתחות בהדרגה לאורך שנים. גם קטרקט וגם ניוון מקולרי הן תוצאה של נזק חמצוני, נזק שנגרם ע"י רדיקלים חופשיים.

במקרה של קטרקט, הקרינה העל-סגולה של השמש מייצרת רדיקלים חופשיים שפוגעים בעדשה. פגיעה מתמשכת של הרדיקלים החופשיים לאורך שנים גורמת להתפתחות של אזורים עכורים בעדשה וכך נוצר קטרקט.

ניוון מקולרי יבש נוצר גם הוא לאורך שנים. קרני שמש בעלות עוצמה נכנסות לעין ומייצרות רדיקלים חופשיים שפוגעים בתאים קולטי האור שנמצאים ברשתית. התוצאה הסופית היא פגיעה בראיה המרכזית.

ראינו שקטרקט וניוון מקולרי נגרמים מרדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים פוגעים בתאים לאורך שנים והנזק הסופי מופיע בגיל מבוגר ומתבטא בהחלשות הראיה, לעתים עד כדי עיוורון.

המענה לרדיקלים החופשיים הם נוגדי חמצון. בכוחם של נוגדי חימצון איכותיים, לנטרל את הרדיקלים החופשיים ולמנוע את הנזקים שהם גורמים לעדשה – במקרה של קטרקט ולרשתית – במקרה של ניוון מקולרי.

סוף מעשה במחשבה תחילה

המסקנה הנובעת מכל האמור לעיל היא שמי שרוצה להגיע לגיל מבוגר עם עיניים בריאות וראיה טובה, צריך לצרוך תוספי תזונה שמכילים נוגדי חמצון מגוונים ואיכותיים שינטרלו את הרדיקלים החופשיים וימזערו את  הנזק שהם גורמים לעיניים שלנו
ויפה שעה אחת – או במקרה שלנו – שנים רבות קודם!!!

אם גם אתם רוצים להיות בריאים לתמיד הכנתי לכם מפת דרכים שתוביל אתכם לשם
לקבלת המפה לחצו כאן

מאחלת לכם שפע מכל טוב ובריאות טובה,

טליה

טליה מצפון
מורת דרך לחיים
ומאמנת לשפע של בריאות

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה