מה עוד לא סיפרו לכם על עצמאות וחופש?

חופש, אהבה ובריאות הם שלושת הערכים שנמצאים בראש סולם הערכים האישי שלי. חופש הוא משהו פנימי, הוויה שלא קשורה לנסיבות החיצוניות, Free Spirit. יחד עם זאת, בעולם החומרי שבו אנו חיים, עולם שמתנהל עם כסף, יש קשר בין חופש לכסף.

בתחתית הפירמידה של מסלו נמצאים הצרכים הפיזיולוגיים של האדם: חמצן, מים, מזון, יחסי מין, שינה. בשלב השני נמצאים הביטחון והקיום הפיזי: תעסוקה, משאבים, משפחה, בריאות ורכוש. כדי לספק את הצרכים הבסיסיים האלה דרוש לנו כסף! הרבה כסף!!!

ההגדרה של רוברט שמין לעושר היא: "שיהיה לך מספיק כסף שנכנס, בין אם אתה עובד או לא, כדי שתוכל לעשות מה שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה, עם מי שאתה רוצה, מבלי לדאוג לכסף".

אני אוהבת כסף כי אני אוהבת חופש. חופש עבורי זה זמן פנוי לעשות כל מה שאני רוצה ותאמינו לי שזה המון!!!

נכון, אני לא המצאתי את זה, כולם רוצים כסף. כולם צריכים כסף כדי לממן את שתי המדרגות הראשונות בפירמידה של מסלו: בית לגור בו, מזון, למודים, בריאות, רכוש. אבל זה לא די, אנשים לא מסתפקים ברמת ההישרדות. לכל אחד מגיע לחיות חיים של שפע, שמחה והגשמה.

המסקנה היא שבעולם החומרי שבו אנו חיים, עולם שמתנהל עם כסף, יש קשר בין חופש לכסף. התוצאה העגומה הנגזרת מהמסקנה הזו מתוארת בציטוט של קונפוציוס: "בני אדם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף, ואז הם מאבדים את כספם כדי להציל את בריאותם. בשל מחשבותיהם על העתיד – הם שוכחים את ההווה, וכך אינם חיים לא למען ההווה ולא למען העתיד ובה בשעה שהם חיים כאילו לעולם לא ימותו – הם מתים כאילו מעולם לא חיו"

זו מלכודת שרבים וטובים נופלים בה. אנחנו צריכים לעבוד קשה, אנחנו עובדים סביב השעון, המשכורת לא מספיקה, אנחנו שוקעים בחובות, חיים בסטרס. למי יש זמן לחשוב על הבריאות?

אבל, כשהבריאות נפגעת, התפקוד שלנו נפגע  ויחד אתו נפגע החופש שלנו. החופש לעשות מה שאנחנו רוצים. לעסוק בספורט האהוב עלינו, לרקוד, לשלוח את הילדים שלנו לבתי הספר הטובים ביותר, לטייל ולבלות עם הנכדים האהובים שלנו, לארח את המשפחה לשבתות וחגים, לנסוע לטייל בעולם.

בריאות טובה היא תנאי לחיים של חופש, עצמאות, שמחה והגשמה. אם אתם בני 20-30-40 ואתם בריאים, תודו על כך ואל תיקחו את זה כמובן מאליו!!!

המציאות מראה לנו שלמרות שתוחלת החיים הולכת ומתארכת, אנשים רבים מדי חווים איכות חיים עלובה. אם אתם רוצים להיות בריאים גם בגיל 50-60-80 , הזמן להתחיל לשמור על בריאותכם הוא עכשיו!!!

איך עושים את זה?

  • אם קראתם את המאמר והגעתם עד לכאן – את הצעד הראשון כבר עשיתם!
  • שימו את הבריאות שלכם ברמת עדיפות גבוהה בסולם העדיפויות שלכם.
  • תבחרו לכם "למה?" חזק מספיק. לדוגמא:
    – אני רוצה להיות בריאה עד יומי האחרון כדי לא ליפול לנטל על הילדים שלי!!!
    – אני רוצה לשמש דוגמא והשראה לכל המשפחה שלי!!!
    – אני לא רוצה להגיע למצב סיעודי מעליב ומשפיל כמו אמא/אבא/סבא/חבר יקר.

"למה" חזק מספיק יאפשר לכם לעשות לאורך זמן, כל מה שנדרש כדי לשמור על בריאותכם.

  • תשאלו את עצמכם: "איך, למרות שאני נמצא במרוץ מטורף בחיי היום-יום שלי, אני יכול לתחזק את הבריאות שלי באופן שיאפשר לי לחיות בגוף בריא לתמיד? " – אם תחזיקו את השאלה הזאת בתודעה שלכם כל הזמן, התשובות יגיעו.
  • ידע הוא כוח. הכנתי לכם סדרת סרטונים חינמיים עם מפת דרכים שתוביל אתכם  להיות בריאים לתמיד לקבלת המפה לחצו כאן

מאחלת לכם באהבה
שפע מכל טוב ובריאות טובה.

טליה

טליה מצפון
מורה לחיים ומאמנת לשפע
של בריאות

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה