כיצד ניתן להפחית את סך ההלוואות?

לפני כשבועיים נפגשתי עם משפחת בן עמי ובמהלך הפגישה הבנתי כמה הלוואות וחובות הצטברו למשפחה עד כדי כך שהם שילמו מידי חודש 14,000 ש"ח רק עבור משכנתאות, הלוואות ומינוס בחשבון!

לרוב האנשים יש הלוואות מלבד המשכנתא שלהם, הלוואות אלו יכולות להיות הלוואות בחשבון העובר ושב, מינוס בחשבון שעליו משלמים ריבית, הלוואות ממקום העבודה או הלוואות חוץ בנקאיות למשל מחברות האשראי. הבעיה בהלוואות אלו היא שהן בדרך כלל הלוואות בריביות גבוהות ולתקופות קצרות ולכן הן יוצרות החזר חודשי מאוד גבוה, דבר שמכביד מאוד על ההתנהלות החודשית.

המצב הזה יוצר בדרך כלל קושי להמשיך לשלם את ההלוואות לאורך זמן עד שלמעשה שוב נכנסים למינוס בבנק ואז נאלצים לקחת הלוואה נוספת לכיסוי המינוס בחשבון.

אז איך ניתן להקטין את נטל ההלוואות?

ניתן לקחת הלוואת משכנתא על חשבון נכס קיים לכיסוי חובות!

אם למשל יש לכם דירה בשווי מיליון מאתיים אלף ש"ח ויש לכם משכנתא על סך 400,000 ₪, הבנק מוכן לתת לכם עד 50% מערך הנכס פחות המשכנתא הקיימת. במקרה זה 50% מהווים 600,000 ₪, אם תחסירו את יתרת המשכנתא, הבנק יאפשר לכם הלוואה נוספת על סך 200,000 ₪ וכך תוכלו לכסות את החובות.

בפעולה זו הרווחתם מספר דברים: עשיתם סדר בסך ההלוואות, סגרתם הלוואות יקרות והחלפתם אותן בהלוואות זולות יותר והכי חשוב הקטנתם את ההחזר החודשי הכולל של סך ההלוואות שלכם.

למשפחת בן עמי הצטברו הלוואות בחשבונות העובר ושב האישיים, העסקיים ובכרטיסי האשראי ע"ס 420 אלף שקלים. משפחת בן עמי שילמה 14,033 שקלים כל חודש!! ההחזר הזה כולל את כל ההלוואות וגם את המשכנתא.

כשנפגשתי איתם הם סיפרו לי שהם ניגשו כבר לבנק שבו מתנהלת המשכנתא שלהם אבל לא אישרו להם הלוואה נוספת בגלל כמות הלוואות שכבר יש להם. הם יצאו מהבנק מיואשים וחזרו אליו שוב אבל הפעם ביקשו לקבל הלוואה בסכום נמוך יותר, העיקר שיוכלו לסגור לפחות חלק מהלוואות ולהקל על ההחזר החודשי שלהם.

אך גם לבקשה זו סירב הבנק ובנקודה זו הם פנו אליי. אחרי שניתחתי את הפרופיל הפיננסי שלהם, בניתי להם תכנית כלכלית שכוללת מחזור של המשכנתא שלהם וכיסוי כל ההלוואות הנוספות שיש להם!

בזכות התכנית הזו, לא רק שקיצרתי למשפחת בן עמי את המשכנתא ב-5 שנים! אלא גם ההחזר החודשי הכולל שלהם פחת בחצי!!
מעכשיו הם משלמים מידי חודש 7,300 ₪ בלבד עבור כל ההלוואות שלהם במקום 14,000 ₪!

כדי לעשות סדר בהלוואות שלכם ולשלם כמה שפחות לבנק אני ממליצה להוריד את קורס הוידאו שלנו ללא עלות בלחיצה כאן!

בהצלחה,
קרין ארמל

img_5638

יו"ר DNA משכנתאות, יזמית ופועלת למען עצמאות כלכלית.
[email protected]
מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק: DNA משכנתאות 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה