הכר את עצמך טוב כך שתוכל להבין אחרים טוב יותר / MEENA AZZOLLINI

אמפתיה היא מה שמחזיק את היחסים שלנו יחד. היכולת להבין את חוויותיו ורגשותיו של אדם אחר היא מיומנות חברתית חשובה ביותר, הן לחיינו האישיים והן לקיום בעולם גלובלי.

חוקרים למדעי קוגניציה אנושית ממכון Max Planck וג'וליוס מקסימיליאנס מאוניברסיטת וירצבורג בגרמניה מציעים כי היכולת להבין את המצב הנפשי של אנשים אחרים, הידועה כ"תורת המוח "(ToM), יכולה להיות משופרת באמצעות הכשרה ממוקדת אצל מבוגרים בריאים.

על ידי הנחיית אנשים להבין את מצבים הנפשיים שלהם, הם מפתחים מודעות מסוימת ובכך גם הבנה טובה יותר של מצבים נפשיים של אחרים.

במחקר מעמיק חילקו 161 אנשים, בגילאים 22-55, לשתי קבוצות.

במהלך שלושת החודשים כל קבוצה קיבלה הכשרה בשיטות שונות שהתמקדו בהכשרת פרספקטיבה את העצמי כישות המורכבת ממערכת מורכבת של היבטים אישיים של אישיות או תת-אישיות, בהשראת המודל של מערכות משפחה.

המשתתפים למדו לזהות ולסווג את חלקי האישיות הפנימיים שלהם. הם חקרו כיצד זיהוי חלקים פנימיים שונים הנוגעים אכפתיות, ניהול או הנאה, השפיעו על הקיום היומיומי שלהם.

על פי התוצאות, המשתתפים היו מסוגלים יותר לזהות חלקים פנימיים ארכיטיפיים כגון "מנהל פנימי" או "ילד פנימי" בדמויות שלהם, כתוצאה של האימון.

ככל שהמשתתפים השתפרו יותר בהבנתם את עצמם – שהתבטאה במספר החלקים הפנימיים שהם יכלו לזהות – כך הם יכלו להבין יותר את מצבו הנפשי של אחרים.

זה היה נכון במיוחד במקרה של זיהוי חלקים פנימיים שליליים – ככל שזוהו יותר, כך הם יכול לזהות טוב יותר ולהיות מודעים למצב הרוח של אנשים אחרים. וזה היה בעזרת 2 שעות אימון שבועי הם קיבלו.

מחקר זה גורם לנו להבין שכאשר אנו יכולים לזהות את ההיבטים השליליים שלנו, כך אנו מבינים טוב יותר את האחרים – ולכך יש השלכות חשובות על קשרים חברתיים והבנה גלובלית.

ככל שהעולם הופך מורכב יותר ומקושר יותר (ברמה הלאומית וגם הבינלאומית), להבין את נקודת המבט של אחרים, במיוחד של אלה מתרבויות אחרות ודתות, הופך הכרחי אבל יכול להיות קשה. אבל עם אימון נכון, אנחנו יכולים לאמן את עצמנו לפתח אמפתיה עבור אחרים.

Source: Journal of Cognitive Enhancement

תורגם מאנגלית על ידי נועה ענתבי פינטו
לקריאת המאמר באנגלית לחצו כאן

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה