האם הגנים שלנו באמת קובעים את הבריאות שלנו? – חלק ב'

במאמר הקודם דברנו על אפיגנטיקה וכיצד היא שולטת בגנים שלנו. למדנו שלכל אחד מכ- 200 סוגי תאים בגוף שלנו יש בעקרון את אותו גנום, יחד עם זאת יש לו אפיגנום ייחודי משלו והאפיגנום מתווך בין הגנים והסביבה לאורך כל החיים!

היום נבין איך האמונות שלנו קשורות לאפיגנטיקה.

מי מכם שקרא את הספר "הסוד" התגלה לו ידע עתיק יומין האומר ש המחשבות שלנו מייצרות מציאות. מה שאתם חושבים, מה שאתם מאמינים בו, הוא זה שיופיע בחיים שלכם. ככל שתחשבו על דבר מסוים יותר ויותר, כך הוא יגדל ויופיע בחיים שלכם יותר ויותר.

מה הסיכוי שיהיה לכם אופנוע אם אתם לא אוהבים אופנועים? סביר להניח שלא יהיה להם אופנוע. אבל אם אתם מאוד אוהבים סוסים ואוהבים לרכב על סוסים יש סיכוי גבוה שמתישהו יהיה לכם סוס. אתם תחשבו על סוסים, תקראו על סוסים, תרכבו על סוסים, תדברו על סוסים. המחשבה על סוסים והתשוקה לסוסים יגרמו לכך שיהיה לכם סוס ואולי אפילו חוות סוסים.

המחשבות והאמונות שלכם יוצרות את  מציאות חייכם.

אם תאמינו שיש לכם נטייה גנטית לחלות במחלת לב כי אבא וסבא שלכם היו חולי לב, אתם תהיו עסוקים במחשבות על מחלת-לב.
אתם תחשבו מחשבות מפחידות על החיים בצל מחלת-לב, אתם תעשו בדיקות מעקב תקופתיות שקופת-החולים תספק לכם בשפע,
אתם תדברו על זה עם כל מי שיסכים להקשיב לכם.
מהר מאוד תייצרו לכם אורח חיים של חולה-לב במטרה לשמור על עצמכם. אם אתם מאמינים שזו הגנטיקה שלכם, רוב הסיכויים שבשלב מסוים בחייכם תגלו שאתם חולי-לב.

אבל, אם לכאורה יש לכם נטייה גנטית למחלת-לב ואתם תבחרו שהיא לא תופיע בחיים שלכם,  אתם תסגלו לעצמכם אורח חיים בריא, תזונה נכונה, ופעילות גופנית שאתם אוהבים. המחשבות שלכם יתמקדו בבריאות ובכל מה שמביא בריאות. אתם תאמינו בכל לבכם שאתם בריאים וסביר להניח שמחלת הלב תישאר ברמת הפוטנציאל הבלתי ממומש.

עד כאן סודות ואמונות, אבל תשמחו לדעת שהתיאוריה הזאת מגובה היום במחקרים מדעיים.

אפיגנטיקה הוא שם כולל לתחום מדעי חדש שמשמעותו המילולית היא שליטה בגנים. הוא חוקר כיצד אותות מן הסביבה, משנים ומווסתים את פעולת הגנים.

בספרו "הביולוגיה של האמונה" ד"ר ברוס ליפטון מדבר על התובנה החדשה. הוא מסביר ומגבה במחקרים, כיצד הגנים שלנו מתעצבים בתגובה לחוויות החיים. זהו חיזוק נוסף להבנה כיצד תפיסות החיים שלנו, האמונות והמחשבות שלנו משפיעות על מצבנו הבריאותי.

ואסיים בציטוט מתוך הספר: "כשמכירים באופן שבו האמונות החיוביות והשליליות שולטות בביולוגיה שלנו, אפשר לנצל את הידע הזה כדי ליצור חיים מלאי בריאות ואושר".

EXO   נוגדי החמצון העוצמתיים שישמרו עליך מפני הזדקנות מהירה

מאחלת לכם באהבה
שפע מכל טוב ובריאות טובה.
talya

טליה מצפון, מורה לחיים
ומאמנת לשפע של בריאות

בריאות היא לא עניין של מזל היא עניין של בחירה.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה