באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא?

בשנים האחרונות לווים רבים למדו וגילו שאפשר וכדאי לבצע בדיקות מקיפות לפני שלוקחים משכנתא וביצעו מכרז ריביות בין מספר בנקים. התחרות בשוק המשכנתאות גדלה וכל בנק נלחם שתסגרו את תיק המשכנתא אצלו.

בשנה האחרונה קרתה תופעה די מעניינת. הריביות על המשכנתאות עלו משמעותית, בנקים כבר לא רודפים אחרי כל לקוח ומעדיפים לקבל בקשות באחוזי מימון נמוכים.

רבים חושבים שכל סניפי הבנקים עובדים באופן זהה בכל הארץ.
אז לפני שניגע בשאלה באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא, כדאי שתדעו שיש הבדל משמעותי בין הסניפים השונים. כלומר סניף בקריות שונה מסניף בתל אביב ששונה מסניף בבאר שבע ששונה מראש העין, למרות שמדובר על סניפים מאותו הבנק!

ההבדלים בין הסניפים מתבטאים לא רק בריביות אלא קודם כל במתן אישור לעסקה. הסיבות לכך נובעות בעיקר ממקצועיות הסניפים וסמכויות אשראי שונות שיש לכל סניף. אם הגעתם לסניף שאין לו סמכויות לאשר תיקים מסוימים הם פשוט לא יאשרו לכם את הבקשה!

אז באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא?

קודם כל מומלץ תמיד לפנות לבנק בו אתם מנהלים את חשבון העובר ושב שלכם ולפחות לבנק נוסף על מנת לבצע השוואה ולהגדיל את כוח המיקוח שלכם.

יש בנקים שיציעו לכם תנאים טובים יותר בתנאי שתעבירו אליהם את הפעילות ותפתחו חשבון עו"ש אצלם. אם ההבדל בתנאים הוא משמעותי אז כמובן שכדאי לבצע את השינוי הזה ולכן תגיעו עם ראש פתוח כדי שתוכלו לשקול את כל ההצעות.

לחלק מהבנקים יש מסלולים ייחודיים להציע, מסלולים שלא תמצאו בבנק אחר. למשל אם תפתחו חשבון חדש בבנק טפחות ותעבירו משכורות בהתאם לדרישות הבנק תוכלו לקבל הלוואה בחשבון העו"ש החדש של עד 75 אלף שקלים ל-15 שנים בריבית פריים מינוס 1.4% כלומר ריבית של  0.2% כמובן נכון להיום! שזו ריבית מאוד נמוכה!

דוגמה אחרת, לבנק הפועלים יש מסלול משכנתא ייחודי ללקוחות שמנהלים אצלו עובר ושב! כל לקוח של הבנק יכול לקבל סכום אחר במסלול זה וזאת בהתאם להיקף הפעילות הבנקאית שלו, לשנות הוותק שלו בבנק, גובה המשכורת, פעילות בכרטיסי אשראי וכו'. אפשרות זו מקנה ריבית מועדפת במשכנתא שאף בנק אחר לא יכול להתחרות איתה.

אני אתן דוגמה נוספת ואחרונה, הבנק הבינלאומי מאפשר ללקוחות שלו הטבה של עד 3,000 ₪ בתשלום הראשון, כלומר אם ההחזר החודשי של המשכנתא עומד על 4,000 ₪, בתשלום הראשון תשלמו רק 1,000 ₪.

יש משמעות רבה למיקום הסניף והבנק אליו אתם פונים ואף צורת הגשת התיק לבנקאי אבל לפני כן אני מזמינה אתכם לצפות במדריך וידאו בו תגלו כיצד להשיג את התנאים הטובים ביותר במשכנתא! זה יעזור לכם לשלם הרבה פחות על המשכנתא שלכם! לצפייה מיידית וללא עלות לחצו כאן!

בהצלחה!
קרין ארמל

img_5638

יו"ר DNA משכנתאות, יזמית ופועלת למען עצמאות כלכלית.
[email protected]
מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק: DNA משכנתאות 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה