איך תוכל לחסוך 30% בהוצאות ובהשקעות שלך?

מי שיקרא עד הסוף יוכל לחסוך 30% בהוצאות ובהשקעות שלו – משפט מבטיח אבל אכן כך הדבר.

אז בואו נרד לעומק ההבנה של שרשרת המזון המסחרי.

חז"ל אמרו: "סוף מעשה במחשבה תחילה", וכך גם כל מוצר התחיל במחשבה עד שהגיע לשלב הייצור.

בואו נראה כיצד שרשרת המסחר נראית: רעיון למוצר ==> יצרן המוצר ==> סיטונאי ==> קמעונאי ==> מפיצים ==> לקוחות קצה

אם מסתכלים על יזמות בפשטות בסופו של דבר המשחק הוא למצוא צורך ותת לו מענה בעל ערך, היכולת לנהל מערכת יחסים טובה ולתת ערך לבעל הצורך ולבעל המענה וליצור חיבור בניהם.

כל שנשאר לעשות הוא לבחור איפה אתה רוצה להיות בשרשרת המסחר וליצור חיבור ולתת ערך למי שמאחוריך ולמי שמלפניך ולחבר בניהם.

איך זה יכול לחסוך לכם בהוצאות האישיות ואיך זה יכול לחסוך לכם בנדל"ן?

כפי שניתן לראות ככל שמתקדמים בשרשרת המסחר כך המחיר של המוצר גדל ולכן ככל שנקדים ונגיע לגורם מוקדם יותר בשרשרת המסחר כך נוכל לרכוש דברים במחיר נמוך יותר ו/או לחבר בין גורמים וליהנות מ"דמי תיווך" שנתנו ערך לכל אחד מהגורמים שמתגמלים אותנו בשמחה.

הנה כמה דוגמאות:

סיטון – מצרכים לבית במחיר סיטונאי

הלכתי עם אשתי היקרה שני ופתאום אנחנו רואים משאית שפורקת מזון ועליה רשום "הכי הגיוני לקנות סיטונאי" ואני הייתי רושם הכי גאוני לקנות סיטונאי…
אני רואה את זה ובלי לחשוב אומר לשני "זה בדיוק מה שרוברט שמין מלמד, איזה יופי שאפשר ליישם את זה גם בהוצאות אישיות ולא רק ביזמות נדל"ן". מה שנקרא להיות יזם 24/7 ולא רק על מגרש העסקים אלא גם במגרש החיים.

כפי שאתם רואים מה ש"סיטון" עושים הם מחברים בין הסיטונאי ללקוחות קצה ובכך חוסכים ללקוח פערי תיווך של קמעונאי וחוסכים לצרכן כסף, זמן ודלק של נסיעות. (ולא הם לא שילמו לי לכתוב עליהם אבל זה מוכיח שרעיון טוב שנותן הרבה ערך והוא ייחודי נחשף היום בעולם החדש לקהילות גם ללא תשלום על פרסום)

רעיון למוצר ==> יצרן המוצר ==> סיטונאי ==> קמעונאי ==> מפיצים ==> לקוחות קצה

שיטת היזמות רוברט שמין

יש נטייה לראות נדל"ן כמשהו שונה, כעסק אחר שמתאים רק לכרישים ולבעלי הון, אבל אני רוצה להזמין אתכם להתבונן בנדל"ן בפשטות כמוצר לכל דבר.

הצורך הוא אנשים רוצים מקום לגור – המענה לצורך הוא פשוט בית, כלומר נדל"ן בסופו של יום הוא בית וגם אותו ניתן לשים על שרשרת המסחר ולהבין כיצד אני יכול לתת מענה לצורך ולחבר בין שני גורמים בשרשרת וליהנות מרווחים יפים גם ללא הון עצמי.

בואו נראה איך נראה נדל"ן על ציר שרשרת המסחר:

ארכיטקט ==> בית בנוי ==> סיטונאי בתים ==> מתווך/משקיע ==> סוכנים ==> לקוחות קצה

כפי שכבר הבנו ככל שנקדים במערכת היחסים שלנו עם גורם מוקדם יותר בשרשרת כך נוכל לרכוש במחיר נמוך או יותר או לקבל את האופציה לרכוש במחיר נמוך יותר וכך נוכל לתת למישהו את האופציה הזו ולהרוויח על החיבור.

במשבר הנדל"ן בארה"ב מה שקרה הוא שאנשים רבים קנו בתים עם משכנתא ופשוט לא הצליחו לשלם אותה ולכן הבנקים עיקלו להם את הבתים ((Foreclosure ונוצר מצב שלבנקים יש "מחסנים" של אלפי בתים במחיר נמוך אפילו מהמשכנתא (SHORT SALE) ולכן שרשרת המסחר נראית ככה:

בנק ==> סיטונאי בתים ==> משקיע ==> משוקים/סוכנים ==> לקוחות קצה

השיטה של רוברט היא פשוטה ואם התורה על רגל אחת היא "ואהבת לרעך כמוך" ושל הקבלה היא "לקבל על מנת לתת (להשפיע)" אז התורה של רוברט על רגל אחת היא "ליצור מערכות יחסים ולפתור לאנשים בעיות".

אז אילו בעיות מתעוררות בשרשרת המסחר החדשה שנוצרה בארה"ב?

לבנקים יש המון בתים שהם רוצים להיפטר מהם ולהכניס כסף לבנק לאחר שהוא אבד במתן משכנתאות לכל דורש.
הסיטונאים רוצים למכור את הבתים של הבנקים ובפער תיווך נמוך על מנת למכור בכמות גדולה.
המשקיעים רוצים להשקיע ולקבל תשואה גבוה על הכסף שלהם.
המתווכים והסוכנים מתקשים למכור ללקוחות קצה בתים מעוקלים כי הם לא תמיד במצב טוב וזקוקים לשיפוץ.

מה שנותר הוא שוק של משקיעים שרוצים לקנות בזול לשפץ ולמכור ביקר יותר או לאכלס וליהנות מתזרים מזומנים של שכ"ד.

איפה אתם רוצים להיכנס בשרשרת הנדל"ן? כיצד ניתן לחסוך 30% בנדל"ן?

בתחילת המאמר כתבתי:

"אם מסתכלים על יזמות בפשטות בסופו של דבר המשחק הוא למצוא צורך ותת לו מענה בעל ערך, היכולת לנהל מערכת יחסים טובה ולתת ערך לבעל הצורך ולבעל המענה וליצור חיבור בניהם.

כל שנשאר לעשות הוא לבחור איפה אתה רוצה להיות בשרשרת המסחר וליצור חיבור ולתת ערך למי שמאחוריך ולמי שמלפניך ולחבר בניהם."

אני מזמין אתכם להצטרף אלינו לחבילת היכרות שתיתן לכם מפגש אמיתי ומעמיק עם תחום הנדל"ן מרמת הבסיס ובניית התשתיות ועד להתנסות עם החומר המתקדם מתוך השטח. כל זה, באווירה משפחתית ויוקרתית ובהנהגתו של רוברט שמין וצוות ההדרכה הישראלי – לפרטים והצטרפות לחצו כאן.

באהבה, גילעד

polak

גילעד פולק, מייסד ומנכ"ל אודיו-דידאקט AudioDidact – Self Development & Influance המפיצה הבינלאומית של רוברט שמין ושל מנטורים נוספים באמצעות יצירת פלטפורמות תוכן של התפתחות אישית והשפעה לטובת עולם אמפטי ומשגשג. נשוי באושר לשני ואב לשתי בנות נהר (13) ותואם (9). יזם, מוסיקאי , שוחר התפתחות אישית ועסקית, עוזר לאנשים להגשים את הייעוד שלהם תוך כדי הנאה ורווחיות.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה