איך משלבים בין החיים ומשחק?

באחד המאמרים שלי הבעתי משאלה "שהלוואי וחוקי היזמות של משחק ושיתופי פעולה יוכלו להתקיים גם בחיים האמיתיים". אז הפעם אני רוצה לשתף אתכם מחוויות שעברתי כששיחקתי במשחק FRESHBIZ.

משחק FRESHBIZ זה משחק לוח שהוא מעין סימולטור לחיים האמתיים ביזמות ומאפשר לעשות מעבר מראיה דו ממדית לראיה רב ממדית של המציאות וההזדמנויות בתוכה.

במשחק יש 4 משתתפים ולפני שמתחילים לשחק כל אחד בוחר לעצמו מטרה שהמטרה העיקרית של המשחק היא – להתפתח, כך שלכל אחד מטרה אחרת אותה הוא רוצה לתרגל במהלך המשחק ולהכיר ולשפר מיומנויות של יזמות.

אני רציתי לעשות את ההפך! מה הכוונה? בדרך הכלל אני מקבל תובנות במשחק ומיישם אותם בחיי העסקיים, אבל הפעם רציתי דווקא לקחת תובנות מהחיים ולראות האם גם במשחק זה יעבוד 🙂 (וכמובן ששוב גם למדתי דברים חדשים ליישום)

פניתי ל-4 השחקנים בתחילת המשחק ושיתפתי אותם במטרה שלי:

"אני רוצה שכולנו ננצח במשחק (להגיע בלוח המשחק לדגל שנמצא באזור שנקרא ה"אי") וגם נישאר עם כסף ולעשות את זה בצורה שבה כל אחד מאתנו הוא בעל עסק אבל אנחנו יוצרים יחד מיזם משותף וכולנו עובדים/משחקים יחד כדי להגיע לאי ולהרוויח כסף."

מה שקרה היה פשוט לא יאמן….

כחלק מהמשחק יש לכל אחד קלפי פעולה (גם בחיים יש לכל אחד קלפי פעולה: קשרים, ניסיון, כלים ועוד) אבל כאשר שיחקנו יחד כולנו השתמשנו יחד בקלפי הפעולה של כולם ופשוט התקדמנו במשחק במהירות כאשר כל אחד מתמקד בלעזור לשני והתחושה היא שיש 3 אנשים שמגבים אותך ודואגים שתתקדם וכל שעליך לעשות הוא פשוט להמשיך ולעזור לאחרים…

כולנו ניצחנו וכולנו סיימנו את המשחק עם 8 מיליון דולר!!!!

נכון הכסף הוא לא המטרה, הוא אמצעי, אבל הוא בהחלט יכול לשקף את הערך שאנחנו נותנים לעולם.

מסקנות ותובנות מהמשחק:

  1. לעבוד בשיתוף פעולה לאור מטרה אישית ומשותפת – עובד!
  2. לשתף את קלפי הפעולה שלך ולהשתמש בקלפי פעולה של אחרים – עובד בגדול!
  3. לעשות חלוקת רווחים כאשר כל אחד עושה את מה שהכי טוב בו ודואג לקדם את האחרים – עובד בענק!!!

FRESHBIZ מקיימים סדנה ב-9/5 ואני ממליץ לכם להגיע. גם הצוות של רוברט שמין ואני נהיה שם!

אתם מוזמנים לחוות משחק בדרך שעדיין לא הכרתם (ואולי כן) בדרך חדשה ולהקשיב לאסימונים שנופלים.
לפרטים לחצו כאן

אני מאחל לכולכם חג חירות שמח!
גילעד

polak

גילעד פולק, מייסד ומנכ"ל אודיו-דידאקט AudioDidact – Self Development & Influance המפיצה הבינלאומית של רוברט שמין ושל מנטורים נוספים באמצעות יצירת פלטפורמות תוכן של התפתחות אישית והשפעה לטובת עולם אמפטי ומשגשג. נשוי באושר לשני ואב לשתי בנות נהר ותואם. יזם, מוסיקאי , שוחר התפתחות אישית ועסקית, עוזר לאנשים להגשים את הייעוד שלהם תוך כדי הנאה ורווחיות.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה