איך לשלוט במחשבות השליליות שלכם? / JENETTA HAIM

מחשבות שליליות הן משהו שרובנו חווים בשלב כלשהו בחיינו ובתקופות שונות. המחשבות השליליות שלנו, ככל שהן חוזרות על עצמן הן הופכות לדפוס מחשבה. עם זאת, ברגע שאתה מתחיל לזהות את הדפוס הזה הרבה יותר קל להתחיל לשנות את דרך המחשבה שלנו וכך להשתלט על דפוסים אלו כדי שלא יפגעו לך בחיים.

הדבר הראשון לעשות הוא להביא את עצמנו למודעות למחשבות שלנו ולהבין שהן שליליות. אתה צריך שדרך החשיבה שלך עלולה להיות לא נכונה. ברגע שאתה יכול לקבל את זה, זה נעשה קל יותר ליישם אסטרטגיות לשינוי. התחל לראות את המחשבות שלך וללמוד להפריד את עצמך מהם. בדרך זו, הן הופכות להיות אובייקטים בתפיסה שלך.

מחשבות שליליות שלעתים קרובות מסתובבות סביבך ומטרידות אותך. הן מובילות אותך לקפוץ למסקנה הגרועה ביותר האפשרית של כל מצב ומונעות ממך לראות אפשרויות אחרות. לדוגמה, אם החבר שלך משתעל ואתה מתחיל לדאוג שגם אתה תתקרר, זה יכול להוביל לדפוס שלילי שבו אתה דואג כאשר אנשים חולים סביבך אז אתה גם תהיה חולה. אם זה קרה פעם אחת בעבר, זה תמיד יהיה ככה (או כך אתה חושב).

אם אתה מבוהל מהמצב, כאילו אתה בנסיעה על הכביש המהיר בפעם האחרונה, חשיבה שלילית ואובססיביות לגבי איך אתה מרגיש יכולות לגרום לך לחשוב שזה יהיה ככה תמיד.

התמקדות בשלילה והתעלמות מתמשכת מדברים חיוביים, אשר כולנו יכולים לעשות, מובילה אותך לאורך המסלול השלילי.כולנו נסכים שאם איבדת את מקום העבודה זה שלך זה עשוי להיות דבר שלילי. אך התמקדות בעובדה שאיבדת את העבודה שלך גורמת לך להרגיש רע וזה ישפיע על הלך הרוח שלך כשזה נוגע למציאת עבודה חדשה. במקום זאת, חשוב על מה שלמדת שם, על הכישורים שרכשת, על החברים שהכרת וכיצד הזדמנות חדשה נפלאה עומדת בדרכך.

באופן דומה, אנחנו נכנסים לדפוסים שליליים עם אנשים. חבר יכול להעיר משהו או שאנחנו יכולים להגיד משהו שיתפרש בצורה הלא נכונה. במקום להסביר או לתת לחבר שלך להסביר שהעניין לא הובן נכון, אנשים עלולים לקפוץ למסקנות ולתת לעניין לצאת מפרופורציה. בכך נוצר בלגן הרבה יותר גדול ממה שהיהצריך להיות, אם בכלל. לכן, ברגע כזה, אתה צריך לעצור, לצפות ולנתח להיכן המחשבות שלך הולכות ואם אכן זה נכון. כמובן, אתה גם צריך להיות פתוח להסתכל על המצב מתוך עצמך, כאילו זה היה בעיה של מישהו אחר. ככה אתה יכול לשקול טוב יותר מה היית עושה על זה.

דרך נוספת שאנו מפתחים יחסים שליליים היא שליטה, כאשר יש לך כללים שאתה או אחרים אינם רשאים לשבור. כללים שהגיעו במקור ממישהו אחר. כללים שנכנסו לראש שלך אולי על ידי ההורים שלך, שותף או אדם חשוב בחיים שלך אבל הם לא באמת הרעיון שלך.

לעתים קרובות, אנו נוטים להגדיר הרגלים שנועלים אותנו בתוך דפוסים שליליים שאינם מתאימים לנו. אז אנחנו מוצאים שאנחנו לא יכולים להיות גמישים מספיק כדי להכיל את הסובבים אותנו ואנחנו תקועים בדרכנו. מלווה את זה תחושה של תקיעות או שעמום, אבל אנחנו כל כך נסחפים על ידי החשיבה השלילית שלנו שאנחנו לא יכולים לראות את זה. אנחנו לא רואים את ההרגלים השליליים האלו. אנחנו נוטים להשתמש במילים "לעולם לא", "תמיד", "צריך" בלי לשאול מהיכן הן הגיעו. 

אנחנו צריכים לזכור לחשוב מחשבות חיוביות על מצב במקום רק להתרכז שליליות.

דרך אחת לתרגל את זה היא לחשוב על משהו שאתה לא יכול לעשות, או חושב שאתה לא יכול לעשות, ולהתחיל לנסות להבין למה אתה חושב באופן הזה. לאט לאט הרגל יתחיל להשתנות.

זכור! את המילה "לא יכול" מכיל את המילה "יכול" – פשוט תוציא את ה "לא". אז איפשהו בתוך כל אחד מאיתנו, למרות הפחדים שלנו והחשיבה השלילית, יש אלמנט חיובי והשראה אשר, אם אנחנו נכנסים אליו, יכול לשנות את חיינו.

אם אתה רק חושב שאתה יכול לעשות את זה, אתה כבר חלק מהדרך לעשות את זה.

זכור כי בפעם הבאה שאתה צריך לנסות משהו חדש ולראות איך אתה הולך.

תורגם על ידי נועה ענתבי פינטו.
לקריאת המאמר באנגלית לחצו כאן

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה