איך כל אחד יכול להפוך למיליונר תוך 5 שנים? / John Boitnott

בכל שנה מצטרפים לשוק העבודה אנשים צעירים רבים אשר מתמודדים עם אתגרים שונים. מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב מצא שהצעירים של היום מרוויחים 20% פחות ממה שהרוויחו ההורים שלהם כשהיו בגילם, גם כאשר יש להם תואר. זה, בשילוב עם התחייבויות כספיות איתן הם מסיימים את הלימודים, נאלצים צעירים רבים לוותר על החלומות הגדולים שלהם ולפעמים גם על הקטנים.

אבל למעשה, חשבון בנק עם כסף הוא משהו בהישג יד. למעשה יש הרבה צעירים שיילכו באותו מסלול כמו מארק צוקרברג או אוון שפיגל (בין מייסדי סנאפצ'ט). הנה 8 דרכים בהם צעירים (ולא רק!) יכולים להיות מליונרים עד 2022:

1. לפתוח עסק
אפשרות זו נותנת לך את הסיכויים הטובים ביותר להפוך מולטי מיליונר בעתיד, אבל ההצלחה היא כמובן לא מובטחת. רעיון מנצח הוא מרכיב חשוב מאוד, אבל אתה צריך גם לדעת דברים אחרים שאתה צריך לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלך להצלחה. מעל לכל, אתה צריך להיות מוכן לשים שנים של עבודה קשה ולהתגבר על מכשולים מרובים לפני שאתה משיג את החלומות שלך.

2. למצוא מנטור
חלק מהאנשים המצליחים ביותר בעסקים היום הפכו כאלו הודות למנטורים מצויינים אשר היוו תפקיד משמעותי בצמיחת הקריירה שלהם. מחקרים רבים מחברים בי מנטורינג למספר גדול של סיפורי הצלחה. תמצא מישהו שהצליח במשהו שאתה מקווה להשיג יום אחד ובקש הזדמנות ללמוד מאדם זה. התובנות שלהם והניסיון עשויים לעשות את ההבדל בינך לבין אחרים שמנסים להצליח באותו מקום.

3. לפתח מוצר
היום, כאשר יש כל כך הרבה דרכים לגייס כסף באמצעות אנשים אחרים (גיוס המונים), הרבה יותר פשוט להמציא מוצר/קונספט/אב טיפוס, לקבל מימון ולהתחיל בייצור. יש היום הרבה פלטפורמות ודרכים בהן תוכל לקחת את הרעיון שלך מקונספט למציאות. אבל כמובן שתתן לעצמך נקודת פתיחה מצויינת אם תפתח משהו זול לייצור המוני.

4. שותפות/קניית עסק קיים
למה להתחיל עסק חדש מההתחלה אם יש כבר עסקים קיימים שמחפשים שותפים או מישהו אחר שיהיה הבעלים שלהם? חפש עסק שהבעלים שלו רוצה לפרוש או מבקש להמשיך הלאה, לעסק אחר או משהו אחר בחיים. תתנסה בעבודה ממשית בעסק הזה לפני שתהיה מוכן להתחייבות כבעלים. אם אתה מתקשה לאתר עסק כזה, תוכל להיעזר בברוקר של עסקים שיוכל לעזור לך לאתר עסק שיתאים למטרותיך האישיות והעסקיות.

5. להשקיע במניות
השקעה במניות יכולה להיות מאתגרת אך זו דרך מצויינות לקבל תשואה על כסף שיש לך. אם אתה רוצה רווח גדול ומהיר, הסיכונים שתצטרך לקחת יהיו גדולים יותר ואתה עשוי לאבד את כל הכסף שהשקעת. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, תשקיע בהתחלה סכום כסף כלשהו. לא את כולו. בחר תחום מסויים שיותר מעניין אותך והתמקד בהשקעות שם. קח גם זמן ללמוד על שוק המניות.

6. חסכון
כנראה שאם תשים את הכסף שלך בחסכון בבנק לא תרוויח מכך כמעט כלום. יחד עם זאת, אם תעשה שינויים מהותיים בחייך כמו לחזור לגור אצל ההורים, לעבוד בכמה עבודות ו/או לגור עם שותפים, כנראה שתוכל לחסוך חלק מהשכר שלך בכל חודש. כמו שאמא שלי תמיד אומרת 'אתה לא יכול לחסוך כסף כאשר אתה עסוק בלהוציא אותו על לחיות'. אם תחסוך לאורך זמן, תוכל לרכוש נכס אשר יניב לך הכנסה חודשית שתגדיל את הכנסותיך.

7. עבודה צדדית
אם אתה צריך בטחון בזמן שאתה בונה את העסק שלך, תמיד תוכל למצוא עבודה צדדית בשליחויות, מזכירות, מכירות או משהו שייתן לך שכר בסיסי. העבודה הצדדית תתן את המענה המיידי להכנסה כרגע והקמת העסק במקביל תתן את הפתרון לטווח ארוך.

8. לשפר את השכר שלך
המפתח לחיסכון מוצלח ולהשקעות הוא קודם כל לייצר את ההכנסה הטובה ביותר האפשרית. אל תתפשר על משכורת נמוכה. תבחן כמה אחרים מקבלים בשוק עבור כישורים כמו שלך ובאותו אזור ותוודא שאתה לפחות בטווח. אם לא, חפש עבודה אחרת שבה אנשים יעריכו את ההידע והניסיון שלך. למד לנהל משא ומתן על השכר שלך כדי להפיק את המרב מכל הצעת עבודה.

עם עבודה קשה ואולי גם כמה הקרבות, ניתן לשפר משמעותית את ההכנסה שלך, בין אם אתה מבוגר או צעיר בתחילת הדרך. אין ערובה לכך שתהיה מליונר אבל שווה להתאמץ וכדאי לנסות. גם אם לא תהיה מליונר תוך 5 שנים, תהיה לך נקודת פתיחה טובה יותר להיות מיליארדר.

תורגם מאנגלית על ידי נועה ענתבי פינטו
לקריאת המאמר המלא באנגלית לחצו כאן

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה