אומנות בקשת העזרה או איך לאפשר לאנשים להיות בנתינה

ישנו מעגל ידוע בחיים שמשתקף בכל מקום בטבע ובין בני אדם שבלעדיו לא היינו יכלים להתקיים והוא נקרא: מעגל הקבלה והנתינה.

נשמע מובן מאליו שתי פעולה קבלה ונתינה מיומנות בסיסית שוודאי כל אחד יודע להשתמש בה אך האם באמת כך הדבר? האם באמת קל לנו לקבל? לתת?

ישנו מעגל נוסף שמשקף פעולות דומות אך במקום ליצור חיים הוא מחליש וזה מעגל הלקיחה והאיבוד, מצב שבו לאדם קשה לקבל כי זה שם אותו במקום פגיע וחלש כביכול ולכן במקום להיות פתוח, לבקש ולקבל הוא מעורר רגשות אשם ועל ידי כך "לוקח" אנרגיה ואז, מי ש"נלקחה" ממנו אנרגיה, במקום להיות בנתינה הוא בעצם במצב של "איבוד", ומוצא את עצמו מחוסר אנרגיה ומותש אחרי המפגש עם אותו אדם ש"לקח" ממנו, ולא מבין למה ומחפש בעצמו ממי הוא יכל "לקחת" אנרגיה כי הרי לבקש ממישהו משהו זה לא נעים… יש מצב שהוא יגיד "לא" ואז המפגש עם הדחיה הוא בלתי נסבל… פשוט אמצא דרך לקחת…

מוכר לכם? הסינדרום הפולני של "שאני אבקש", "אתה לא רואה שקשה לי", "למה אתה לא מתקשר אלי" – יצא לכם להרגיש ששואבים ממכם אנרגיה במקום פשוט לבקש מכם עזרה?

בא לכם לצאת ממעגל "לקיחה-איבוד" ולעבור למעגל "קבלה-נתינה" שממלא אתכם באנרגיה?

כאשר אתם עושים את מה שאתם אוהבים ונותנים ערך לאחרים אתם מקבלים אנרגיה מטורפת כמו חמצן למדורת התשוקה הפנימית שלכם ואז באופן טבעי אתם נמצאים בנתינה ומי שמקבל מכם מתמלא ובאופן טבעי רוצה להיות בנתינה למשל לתת לכם כסף… לעזור לכם… אז למה לא לתת לו את האפשרות?

אומנות בקשת העזרה? או איך להכניס אנשים למעגל קבלה-נתינה?

בעולם החדש ישנה אפשרות מדהימה חדשה לבקשת עזרה זה נקרא קראוד סורסינג או מימון המונים. כלי מצוין הוא למשל ה-JUMPSTART שמאפשר לכם לבקש עזרה במימון המיזם שלכם או פרויקט שיאפשר לכם להגשים את היעוד שלכם ולהביא את הערך שלכם לעולם). כמו הפרויקט של ערן שטרן, מנטור עסקי ומחבר רב-המכר "להגשים" אשר בימים אלו, משיק את ספרו השני "להתעורר", ובמסגרת קמפיין מימון ההמון לספר, רוברט שמין וערן יצרו ביחד ארוע מיוחד!!! לפרטים נוספים לחצו כאן

ברגע שאתם נותנים הרבה ערך לעולם זה אומר בוודאות שיש סביבכם אנשים שמאמינים בכם ובחזון שלכם ורק מחכים להזדמנות לעזור לכם, אבל אתם משליכים על העסק שלכם את עצמכם ולא מאפשרים לעצמכם פשוט לבקש עזרה, כל דבר שאתם צריכים ולאפשר לקהילה שלכם לתת לכם בחזרה.

אז אל תתנו לקושי שלכם לקבל או לבקש עזרה מלעכב אתכם להצלחה וכמו שרוברט אומר:" אל תגיד "אני לא יכול. זה לא אפשרי" תשאל: "איך כן זה אפשרי" והתשובה תגיע. ובמקרה הזה " איך אני מבקש עזרה ומגיע ליעד שלי באמצעות קבלת עזרה מאחרים".

באהבה
גילעד

polak

גילעד פולק, מייסד ומנכ"ל אודיו-דידאקט AudioDidact – Self Development & Influance המפיצה הבינלאומית של רוברט שמין ושל מנטורים נוספים באמצעות יצירת פלטפורמות תוכן של התפתחות אישית והשפעה לטובת עולם אמפטי ומשגשג. נשוי באושר לשני ואב לשתי בנות נהר ותואם. יזם, מוסיקאי , שוחר התפתחות אישית ועסקית, עוזר לאנשים להגשים את הייעוד שלהם תוך כדי הנאה ורווחיות.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
גלילה למעלה